Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΡΙΝΟΥ - 3944001
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 21/06/2023


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ


Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου


Το Γενικό Λύκειο Κορινού είναι ένα μικρό Λύκειο, στεγασμένο σε ένα ευρύχωρο κτήριο και συστεγάζεται με το
Γυμνάσιο Κορινού. Το κτηριακό συγκρότημα βρίσκεται σε ένα χώρο 18 στρεμμάτων, με τεράστιο αύλειο χώρο,
που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές /τριες να αθλούνται τόσο κατά τα διαλείμματα όσο και κατά το μάθημα
της Φυσικής αγωγής. Υπάρχουν γήπεδο ποδοσφαίρου, γήπεδα μπάσκετ, βόλεϋ, χειροσφαίρισης, αλλά και
δυνατότητα ασχολίας και με άλλα ομαδικά αθλήματα με το αθλητικό υλικό που διαθέτει η σχολική μονάδα. Η
κτηριακή και υλικοτεχνική του υποδομή βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Κάθε αίθουσα είναι εξοπλισμένη με
υπολογιστή και βιντεοπροβολέα και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Από κοινού με το Γυμνάσιο διαθέτει αίθουσα
πολλαπλών εκδηλώσεων οργανωμένη με τεχνολογικό εξοπλισμό, καθώς και εργαστήριο πληροφορικής. Αυτόνομα
στην αίθουσα φυσικών επιστημών, διαθέτει μικρό εργαστήριο με σταθερούς και φορητούς υπολογιστές, ώστε να
υποστηρίζεται η δυνατότητα απρόσκοπτης διδασκαλίας με τη χρήση των ΤΠΕ. Επίσης τη φετινή σχολική χρονιά
δημιουργήθηκε μικρό εργαστήριο με υπολογιστές σε μια από τις αίθουσες διδασκαλίας για τη χρήση των ΤΠΕ
στη μαθησιακή διαδικασία. Η δυναμικότητα του σχολείου κατά το σχολικό έτος 2022-2023 ήταν 82
μαθητές/τριες. Προέρχονται από αγροτικές οικογένειες του Κορινού και άλλων 9 γειτονικών χωριών που
μετακινούνται καθημερινά στο σχολείο με μισθωμένα υπεραστικά λεωφορεία. Δίδαξαν στο σχολείο 15
εκπαιδευτικοί οργανικά τοποθετημένοι, με απόσπαση και αναπληρωτές. Οι μισοί από τους εκπαιδευτικούς
διατίθονταν για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλες σχολικές μονάδες, με αποτέλεσμα να είναι στη διάθεση του
σχολείου για δύο έως τρεις μέρες την εβδομάδα. Φέτος, μετά τα δύσκολα δύο τελευταία χρόνια λόγω πανδημίας,
λειτούργησε το σχολείο ομαλά, ώστε να μπορέσει πέρα από τη μαθησιακή διαδικασία να επικεντρωθεί σε
δράσεις, συμμετοχή σε διαγωνισμούς αλλά και υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων. Η μαθησιακή διαδικασία
πραγματοποιήθηκε ομαλά, ενώ οι μαθητές /τριες σημείωσαν πολύ καλά αποτελέσματα με αριστούχους να
ανέρχονται στο 40% του μαθητικού δυναμικού. Αναμένοντας τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων
οφείλουμε να επισημάνουμε ότι κατά την περσινή χρονιά είχαμε κατά 80% εισαγωγές στα ΑΕΙ


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία


Θετικά σημεία


Λαμβάνοντας υπόψη τον μικρό μαθητικό δυναμικό του σχολείου καθώς επίσης τα κοινωνικά και οικονομικά
χαρακτηριστικά των οικογενειών τους στα θετικά σημεία του σχολείου μπορούν να συμπεριληφθούν η φοίτηση,
οι σχέσεις των μαθητών/τριων μεταξύ τους, οι σχέσεις μαθητών/τριών - εκπαιδευτικών, οι σχέσεις των
εκπαιδευτικών μεταξύ τους, η διδασκαλία, η μάθηση και η αξιολόγηση των μαθητών/τριών, οι επιδόσεις των
μαθητών, και οι σχέσεις με τους γονείς/κηδεμόνες. Στην εκτίμηση αυτή συντείνουν η επιτυχής ολοκλήρωση των
διδακτικών υποχρεώσεων, η έλλειψη προβλημάτων, το άριστο παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο και η ηρεμία που
επικράτησε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.


Σημεία προς βελτίωση


Με δεδομένο ότι ο εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο τόσο ο διευθυντής του σχολείου όσο και ο
σύλλογος διδασκόντων θεωρούν ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε όλα τα παραπάνω σημεία που
συνθέτουν την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία του σχολείου.


Διοικητική λειτουργία


Θετικά σημεία


Στα θετικά του σχολείου συγκαταλέγονται η πολύ καλή οργάνωση, ο εύστοχος προγραμματισμός και η επιτυχής
ολοκλήρωσή του, ο ορθολογικός καταμερισμός εργασιών, η αποτελεσματική αξιοποίηση του διδακτικού
προσωπικού, η εξαιρετική συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, η επιπλέον ενίσχυση και η άρτια
συντήρηση υποδομών και υλικοτεχνικού εξοπλισμού του σχολείου. τα χαρακτηριστικά και τη δυναμικότητα του
σχολείου τόσο σε επίπεδο μαθητών όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικών.


Σημεία προς βελτίωση


Ο διευθυντής του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων θεωρεί, ότι η ορθή και αποτελεσματική οργάνωση και
διοίκηση της σχολικής μονάδας και η οικοδόμηση ποιοτικών σχέσεων συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς και
κοινωνικούς φορείς πρέπει να είναι πάγια και συστηματική, προκειμένου το σχολείο να ανταποκρίνεται
δημιουργικά στον ευρύτερο μαθησιακό και κοινωνικό του ρόλο.


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών


Θετικά σημεία


Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για επιμορφώσεις, η δραστηριοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε
θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος με ευαισθησία προς το συνάνθρωπο και η επιθυμία τους να διευρύνουν τις
γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε θέματα που εκφεύγουν της διδακτικής διαδικασίας με τη στενή της έννοια. Η
πρώτη επαφή με Ευρωπαϊκά προγράμματα.


Σημεία προς βελτίωση


Ο σχεδιασμός επιμορφωτικών δράσεων, δράσεων κοινωνικού ενδιαφέροντος και προγραμμάτων σχολικής
δραστηριότητας σε σχολικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο αποτελεί πάντα ένα πεδίο που διευρύνει και
εμβαθύνει τη μαθησιακή διαδικασία προς όφελός όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτή η άποψη
αποτελεί τον πυλώνα για να τεθούν οι στόχοι της επόμενης χρονιάς και να σχεδιαστούν οι αντίστοιχες δράσεις
από το διευθυντή και τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων. Οι φετινές εμπειρίες κυρίως με Ευρωπαϊκά
προγράμματα, αλλά και τη θεατρική παιδεία, να γίνουν το έναυσμα για μεγαλύτερη εμπλοκή σε Ευρωπαϊκά
προγράμματα όπου υστερούσε το προηγούμενα χρόνια.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχολική διαρροή - φοίτηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-


Παρατηρήσεις / Σχόλια


Με δεδομένο τον μικρό αριθμό μαθητών/τριων του σχολείου, μπορούμε να πούμε πως
η συμμετοχή των μαθητών/τριων ήταν ικανοποιητική. Το σύνολο των μαθητών των
τάξεων Α΄ και Β΄ συμμετείχαν σε καινοτόμα προγράμματα. Για πρώτη φορά
υλοποιήθηκε πρόγραμμα θεατρικής παιδείας από το σχολείο και δόθηκε η ευκαιρία
να δείξουν στην τοπική κοινωνία και στη σχολική κοινότητα οι μαθητές της
θεατρικής ομάδας το εκπληκτικό ταλέντο τους. Η δεύτερη δράση αφορούσε τη
μαθητική διαρροή από το γενικό Λύκειο στα ΕΠΑΛ και την προσπάθεια να έρθουν οι
μαθητές/τριες των Γυμνασίων στήριξης σε επαφή και γνωριμία με το Γενικό Λύκειο
και ιδιαίτερα με το Γενικό Λύκειο Κορινού. Η δράση αυτή υλοποιείται για δεύτερη
χρονιά με μεγαλύτερη επιτυχία, καθώς φάνηκαν τα αποτελέσματα από την πρώτη
χρονιά με την αύξηση του μαθητικού δυναμικού της Α΄ τάξης κατά 7 μαθητές αλλά
και διαφαίνεται πω ς την επόμενη χρονιά θα αυξηθεί περαιτέρω το μαθητικό
δυναμικό της Α΄τάξης, ενώ θα ελαχιστοποιηθούν οι διαρροές στη Β΄τάξη με την
παράλληλη αύξηση των τμημάτων από τέσσερα την φετινή χρονιά σε πέντε.


Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων


Το σχολείο είχε τη χαρά να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τα
ενδιαφέροντά τους, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και να αλληλεπιδράσουν μέσα από τη συμμετοχή σε
καινοτόμα προγράμματα Τα παιδιά εργάστηκαν και συνεργάστηκαν άψογα και με ζήλο και αισθάνθηκαν
ικανοποιημένα από τη συμμετοχή τους. Παράλληλα, το σύνολο των μαθητών των τάξεων Α΄ και Β΄ συμμετείχαν
σε καινοτόμα προγράμματα. Ανάλογα με το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν τα παιδιά δημιούργησαν
προγράμματα παρουσίασης, χάρτες, ερωτηματολόγια και συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό. Επομένως,
μπορούμε να πούμε ότι η συμμετοχή στη δράση των καινοτόμων προγραμμάτων υπήρξε επιτυχής.
Η αγαστή συνεργασία με τους διευθυντές των δύο γυμνασίων που κάλεσαν τους γονείς στα σχολεία τους για
ενημέρωση, ήταν καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων της δεύτερης δράσης. Ενημερώθηκαν
σε μεγάλο βαθμό οι γονείς και οι μαθητές/τριες των γυμνασίων Κορινού και Αλωνίων για το περιβάλλον
σπουδών στο ΓΕΛ Κορινού, αλλά και για τα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές που προκύπτουν από τις σπουδές
στο Γενικό Λύκειο. Ωστόσο, το κυριότερο κριτήριο επιτυχίας θα είναι η αύξηση του μαθητικού δυναμικού του
σχολείου στην Α΄ τάξη και η μείωση της μαθητικής διαρροής προς στα ΕΠΑΛ, και σε σχολεία της πόλης, όπως
φάνηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά, αλλά το κριτήριο αυτό ξεπερνά το χρονικό όριο της δράσης για το
σχολικό έτος 2022-2023 και θα φανεί την επόμενη σχολική χρονιά.


Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν


Η κυριότερη δυσκολία στην υλοποίηση των δράσεων ήταν η μεταφορά των μαθητών σε 8 χωριά με
λεωφορεία του ΚΤΕΛ, μετά το πέρας τυ ωρολογίου προγράμματος.. Έτσι αναγκάζονταν να μεταφέρουν τους
μαθητές οι γονείς τους. Μάλιστα οι πρόβες για τη θεατρική παράσταση , κάποιες φορές πραγματοποιήθηκαν
Σαββατοκύριακα. Δεν υπήρχε δυσκολία στην κάλυψη οικονομικών δαπανών, καθώς καλύφτηκαν με έξοδα της
σχολικής επιτροπής και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.